Sabit Telefon Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi Bildirimleri Kapsamında Türk Telekomünikasyon A.Ş.'ye Uyarı
01/11/2025 tarihli ve 2025/İK-TED/353 sayılı Kurul Kararı ile “Elektronik
Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği” ve “Sabit Telefon Hizmetine İlişkin
Hizmet Kalitesi Tebliği” gereğince Kurumumuza yapılan bildirimler kapsamında:
“12/09/2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 5'inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "Evrensel hizmet yükümlüsü sabit telefon hizmeti sunan işletmeciler Ek-1 'deki,... ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ve verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür" hükmü ile 27/08/2011 tarihli ve 28038 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Sabit Telefon Hizmetine İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliğinin 13'üncü maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan "Evrensel hizmet yükümlüsü sabit telefon hizmeti işletmecisi, bu Tebliğ’in ek-4'ünde yer alan tablodaki ölçütlere ilişkin ölçümleri yapmak ve ilgili hedef değerleri ölçüm döneminde yer alan her bir ay için sağlamakla yükümlüdür" hükümlerine aykırı olarak, aynı Tebliğ'in Ek-4'ünde yer alan "Evrensel Hizmet Yükümlüsü Sabit Telefon Hizmeti Sunan İşletmecilere Yönelik Hizmet Kalitesi Ölçüm Sonuçları Tablosu"nda 90 saate eşit veya küçük olması gerektiği belirlenen "Arıza giderme süresi" ölçütüne ilişkin "Tüm geçerli arızaların en hızlı karşılanan % 95'inin giderildiği süre" verisinin, 2023 yılı ikinci çeyrek dönem için 2023 Haziran ayında 95,90 saat olarak gerçekleşmesi suretiyle ilgili hedef değerin sağlanamamış olması nedeniyle, 12/09/2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 9'uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan, “İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamaması durumunda Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur." hükmü çerçevesinde Türk Telekomünikasyon A.Ş.’nin yazılı olarak uyarılması ve Evrensel Hizmet Yükümlüsü Sabit Telefon Hizmeti Sunan İşletmecilere Yönelik Hizmet Kalitesi hedef değerini 2023 yılı ikinci çeyrek dönemde sağlayamadığının bir ay süreyle Kurum internet sayfasında duyurulması” hususlarına karar verilmiştir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.