İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi Bildirimleri Kapsamında TurkNet İletişim Hizmetleri A.Ş.'ye Uyarı

01/11/2025 tarihli ve 2025/İK-TED/354 sayılı Kurul Kararı ile “Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği” ve “İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere  İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliği” gereğince Kurumumuza yapılan bildirimler kapsamında:

 

“12/09/2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 5'inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "... internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden tebliğ veya Kurul kararı ile belirlenenler Ek-3'teki, … ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ... yükümlüdür." hükmü ile 17/02/2012 tarihli ve 28207 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliği'nin 8'inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "(1) Kurumumuz tarafından yayımlanan Üç Aylık Pazar Verilen Raporunda yıl sonu verilerinin yer aldığı dördüncü çeyrek için belirlenen İSS Pazar Paylarına göre pazar payı %4 ve üzerinde olan İSS’ler ve Kurumumuzla görev sözleşmesi imzalamak suretiyle kablo internet hizmeti sunan işletmeciler, bu Tebliğin ek-5'inde yer alan tablodaki ölçütlere ilişkin ölçümleri yapmak ve ilgili hedef değerleri ölçüm döneminde yer alan her bir ay için sağlamakla yükümlüdür." hükümlerine aykırı olarak, aynı Tebliğ'in Ek-5'inde yer alan "İnternet Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi Ölçüm Sonuçları Tablosu"nda %1’e eşit veya küçük olması gerektiği belirlenen "Fatura şikâyeti oranı" ölçütüne ilişkin hedef değerin, 2023 yılı birinci çeyrek dönem için Ocak 2023 ayında %1,36 ve Şubat 2023 ayında %1,2 olarak gerçekleşmesi suretiyle ilgili hedef değerin sağlanamaması nedeniyle, 12/09/2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 9'uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan "İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamaması durumunda Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur." hükmü kapsamında TurkNet İletişim Hizmetleri A.Ş.'nin yazılı olarak uyarılması ve internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilere ilişkin hizmet kalitesi hedef değerlerini 2023 yılının birinci çeyreğinde sağlayamadığının bir ay süreyle Kurum internet sayfasında duyurulması,” ile

 

“12/09/2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 5'inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "... internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden tebliğ veya Kurul kararı ile belirlenenler Ek-3'teki, ... ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ... yükümlüdür." hükmü ile 17/02/2012 tarihli ve 28207 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliği'nin 8'inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "(1) Kurumumuz tarafından yayımlanan Üç Aylık Pazar Verileri Raporunda yıl sonu verilerinin yer aldığı dördüncü çeyrek için belirlenen İSS Pazar Paylarına göre pazar payı %4 ve üzerinde olan İSS’ler ve Kurumumuzla görev sözleşmesi imzalamak suretiyle kablo internet hizmeti sunan işletmeciler, bu Tebliğin ek-5'inde yer alan tablodaki ölçütlere ilişkin ölçümleri yapmak ve ilgili hedef değerleri ölçüm döneminde yer alan her bir ay için sağlamakla yükümlüdür." hükümlerine aykırı olarak, aynı Tebliğ'in Ek-5'inde yer alan "İnternet Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi Ölçüm Sonuçları Tablosu"nda %1’e eşit veya küçük olması gerektiği belirlenen "Fatura şikayeti oranı" ölçütüne ilişkin hedef değerin, 2024 yılı birinci çeyrek dönem için Ocak 2024 ayında %1,59 olarak gerçekleşmesi suretiyle hedef değerin sağlanamaması nedeniyle, 12/09/2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 9'uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan "İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamaması durumunda Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur." hükmü kapsamında TurkNet İletişim Hizmetleri A.Ş.'nin yazılı olarak uyarılması ve internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilere ilişkin hizmet kalitesi hedef değerlerini 2024 yılının birinci çeyreğinde sağlayamadığının bir ay süreyle Kurum internet sayfasında duyurulması”

 

hususlarına karar verilmiştir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.