COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE ELEKTRONİK HABERLEŞME VE POSTA HİZMETLERİNİN AKSAMAMASI İÇİN İLİŞKİN ALINAN TEDBİRLER
Dünyanın ve
ülkemizin içinde bulunduğu Koronavirüs (COVID-19) tehdidi sürecinde alınan
tedbirler ve sosyal yaşantıda görülen değişimler nedeni ile elektronik haberleşme
ve posta hizmetlerinin sürekliliği daha da önem kazanmıştır.
Kurumumuz bu
sektörlerde faaliyet gösteren işletmeciler, posta hizmet sağlayıcıları ve
ilgili tüm paydaşlarla birlikte salgın döneminde vatandaşlarımıza hizmetlerin
kesintisiz bir şekilde sunulması için gerekli tedbirleri almaya devam
etmektedir.
Bu kapsamda elektronik
haberleşme hizmetlerinin etkin bir şekilde sunumuna devam edilmesine yönelik
olarak aşağıdaki tedbirler alınmıştır:
- İşletmecilerin
iş sürekliliği, personel yedekliliği, güvenli uzaktan çalışma, sosyal yaşamdaki
değişime bağlı trafik artışları, müşteri hizmetleri ve bayileri ile ilgili
olarak almaları gereken tedbirler belirlenmiştir.
- İşletmecilerin
elektronik haberleşme hizmetlerinin aksamadan yürütülmesi için zorunlu hallerde
şehirlerarası seyahat etmesi gereken personel listesi İçişleri Bakanlığımız ve 81
il valiliğimiz ile paylaşılarak söz konusu personel ve araçların seyahatinde
gerekli kolaylığın gösterilmesi sağlanmıştır.
- İşletmeciler hizmetin
devamlılığı açısından göreve çıkmadan önce alması gereken tedbirler hususunda
bilgilendirilmiştir.
Ayrıca
Kurumumuzca işletmecilerin talepleri dikkate alınarak,
- Covid-19 salgını
sürecinde işletmecilerin yetkilendirme mevzuatı uyarınca göndermesi gereken
bazı fiziki raporların, bu süreçte elektronik ortamda gönderilebileceği hususunda
karar alınmıştır.
- İşletmecilerin artan
kapasite ihtiyaçlarını karşılamak üzere ihtiyaç duydukları 7-13-80 GHz
bandındaki RL frekans taleplerinin ihtiyaç duyulan asgari bilgilerin sağlanması
kaydı ile karşılanmasına karar verilmiştir.
- Mobil haberleşme
hizmetlerinin kesintisiz olarak sürdürülmesi için baz istasyonu ruhsatı ve
tesisine yönelik kolaylık sağlanması için ilgili kurumlarla gerekli
koordinasyon sağlanmıştır.
- Çağrı merkezi hizmetlerinin
bu süreçten olumsuz etkilenmemesi için evden çalışma da dâhil alınması gereken
tedbirler hususunda işletmecilere talimat verilmiştir.
- İşletmecilere abonelerine
indirimli hizmetlerin sağlanması, hat kısıtlama, kapatma, icra takibi, fatura
ödeme koşullarında abonelere esneklik ve kolaylık sağlanması hususları bildirilmiştir.
- Kağıt ortamında
basılı fatura gönderiminin salgına olacak etkileri dikkate alınarak bu süreçte faturaların
e-posta ve SMS ile gönderilmesine imkan sağlayacak şekilde karar alınmıştır.
- Salgın sürecinde
fiziksel temasın azaltılmasını teminen işletmecilere kendi internet sayfaları
üzerinden abonelik başvurusunun alınabilmesi, ilgili sözleşmenin tüketici
tarafından imzalanması sonrasında işletmeci tarafından posta yoluyla evden
alınması ve işletmeciye ulaştırılması yöntemiyle de abonelik yapılabilmesine
imkan sağlanmıştır.
- Abonelik
sözleşmesinin imzasını müteakip 3 ay içerisinde çevrim içi işlem merkezinde
gösterilmesi zarureti koşullar dikkate alınarak 4 aylık süreye çıkarılmıştır.
- Abonelik
sözleşmesinin imzasını müteakip 2 ay içerisinde bayiden işletmeci arşivine
ulaştırılması gereken süre 3 aya çıkarılmıştır.
Ulusal Siber
Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) 1300’ün üzerindeki siber olaylara müdahale
ekibi (SOME) ile koordinasyon halinde; Covid-19-Korona virüs konulu, zararlı
yazılımlar dahil siber güvenliği tehdit eden unsurlarla mücadeleye 7/24 esasına
göre devam etmektedir.
- USOM tarafından
güvenli uzaktan çalışma kuralları belirlenmiş, sosyal medya kanallarının yanı
sıra SOME İletişim Platformu üzerinden de tüm paydaşlara gönderilmiştir.
- Covid-19- Korona virüs kullanılarak yapılan oltalama saldırılarına karşı farkındalığın artırılması ve gerekli önlemlerin alınmasının sağlanması amacıyla sosyal medya üzerinden uyarılarda bulunulmuştur.
COVID-19 salgını sürecinde posta hizmetlerinin etkin bir şekilde sunumuna devam edilmesine yönelik olarak da aşağıdaki tedbirler alınmıştır.
- Hizmet
sağlayıcılardan posta hizmetlerinin aksamadan yürütülmesi için zorunlu hallerde
şehirlerarası seyahat etmesi gereken personel listesi alınmış ve ilgili
kurumlara gönderilmiştir.
- Hizmet
sağlayıcılar kamu hizmeti niteliğinde olan posta hizmetlerinin aksatılmadan
yürütülebilmesini teminen yeterli insan kaynağının hazır halde bulundurulması
ve personel yedeklilerinin sağlanması konusunda talimatlandırılmıştır.
- Sağlık
Bakanlığınca önerilen tedbirler çerçevesinde hizmet sağlayıcılara çalışanlarının
sağlık durumlarını kontrol etmeleri gerektiği bildirilmiştir.
- Müşteri ve
çalışan arasında gerekli mesafenin sabit tutulması şartı ile şubelerde /
acentelerde aynı anda en fazla üç kişinin ya da ilgili hizmetleri sunan çalışan
sayısı kadar müşterinin bulunabilmesine yönelik düzenlemeler uygulamaya konulmuştur.
- Sağlık
Bakanlığı'nın da önerileri dikkate alınarak; bu dönemde e-ticaret sitelerinden
alınan gönderilerin teslimatında imza ve TC Kimlik Numarası alınmaksızın,
kullanıcıyı mağdur etmeden temassız teslimat yöntemleri (kapı önü, posta kutusu
gibi) uygulanmaya alınmıştır.
- İlgili kurumlar
tarafından alınan veya alınacak tedbirler çerçevesinde ihtiyaç duyulan ve Kanun
ile taşınması mümkün kılınan hijyen ürünü ile tıbbi malzemelerin teslimatında
öncelik sağlanması konusunda hizmet sağlayıcılara gerekli tebligat yapılmıştır.
Kamuoyuna saygı
ile duyurulur.