Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde Yapılan Düzenleme Aboneleri Sevindirecek

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde düzenleme yapıldı. Konuyla ilgili Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan ve BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu Twitter hesabından bilgi verdi.

 

Düzenlemede yer alan maddeler ise şöyle;

 

·      E-imza, T.C. Kimlik Kartı veya İnternet Bankacılığı bilgileri ile e-Devlet kapısı üzerinden başlatılabilecekler.

·      Ayrıca gerçek zamanlı dijital görüşme ile kimlik doğrulaması yapılarak abone olabilecekler.

·      "Bu kampanyaya üye olursanız …. kampanyasını da onaylamış sayılırsınız" devri bitti.

·      Düzenleme ile abone onayı gerektiren işlemler, tek onay altında birleştirilemeyecek, ayrı ayrı onay alınacak.

·      Talep olmadan dolaylı yollardan yapılan aboneliklerin önüne geçilecek.

·      Artık verilen tüm onaylar çevirim içi görüntülenebilecek.

·      Müşteri hizmetleri, kısa mesaj, mobil uygulama, SIM vb. yöntemler aracılığıyla verilen onaylar, işletmecilerin çevrim içi işlem merkezinden 7 gün 24 saat kontrol edilebilecek.

·      Çağrı merkezi tarafından yapılan aramalarda, müşterinin doğrudan ilgili abone olduğu teyit edilmeden işlem yapılamayacak.

·      Birden fazla hattı olanlar, diğer hatlarının işlem yetkililerini sınırlandırabilecek. Özellikle ebeveynlerin, yüksek fatura mağduriyetleri engellenecek.

·      Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (çipli nüfus cüzdanı) veya Çipli Pasaport ile yapılan işlemlerde belgelerin fotokopisi alınmayacak.

·      Böylece başkalarının kimlik kartları kullanılarak yapılan usulsüzlüklerin önüne geçilecek.

·      Abonelik sözleşmesi yapıldığında tüketiciye kolay ve anlaşılabilir bir taahhütname/sözleşme örneği verilecek.

·      Yeni düzenleme ile taahhütname süresi en fazla 24 ay ile sınırlı olacak.

·      Taahhüdün bittiğine ilişkin tüketicilere bilgilendirme yapılacak.

·      Aboneler, hangi işlemlerinin taahhüde aykırılık oluşturacağı konusunda şeffaf bir şekilde bilgilendirilecek.

·      Aboneye duyurulan internet hızının sağlanamaması halinde, vatandaşımız ceza ödemeden sözleşmeyi fesih edebilecek.

·      Dijital Türkiye yolunda bir hizmet daha hayata geçiyor.

 

·      Vatandaşlarımız artık @ekapi üzerinden işletmecilerin tekliflerini karşılaştırma yapabilecek.

·      Paket, kampanya ve tarifeler aynı isimle tanıtılamayacak. Her paket tek bir isimle tanıtılacak ve olası kafa karışıklıklarının önüne geçilecek.

·      Mevcut, kaldırılan ya da abone alımına kapalı geçmiş tarifelerin tamamı işletmecilerin web sitelerinde yer alacak.

·      Hizmetleri kısıtlanan abonelere, işletmeciler tarafından yeni ücret yansıtılması durdurulacak.

·      Fatura gönderimi tercihinde bulunmayan abonelere, kısa mesajla fatura bilgisi ve fatura linki gönderilecek.

·      Aboneler son 1 yıllık fatura ve kullanım detaylarına ulaşabilecek.

·      Vatandaşlarımız, yapılan düzenlemelerin geçmiş ve yeni haline ait detaylı bilgilere btk.gov.tr adresinden ulaşabilirler.